Následující ukázka demonstruje, kterak volat proceduru hodnotou. Hodnoty jsou ta čísla v závorce za názvem procedury.
Pozor: Mohou to být čísla i proměnné! Název procedury je pak tvořen jejím jménem a seznamem proměnných. Ten je uveden v závorce.
Za seznamem proměnných je uveden jejich typ. Tedy něco jako integer, character a tak...:)
program pismenka;
uses crt;
var n,x:integer;
procedure vodorovna1 (x,y,d:integer);
{----------------------------------------------} { x,y jsou počáteční body čáry, d je její délka}
begin
for n:=x to x+d do
begin
gotoxy(n,y);
writeln('*');
end;
end;
procedure svisla1;
begin
for x:=10 to 20 do
begin
gotoxy(10,x);
writeln('*');
end;
end;
procedure svisla2;
begin
for x:=10 to 20 do
begin
gotoxy(20,x);
writeln('*');
end;
end;
procedure sikma1;
begin
for x:=10 to 20 do
begin
gotoxy(x,x);
writeln('*');
end;
end;
procedure sikma2;
begin
for x:=10 to 20 do
begin
gotoxy(30-x,x);
writeln('*');
end;
end;
procedure klavesa;
begin
repeat until keypressed;
end;
BEGIN
vodorovna1(10,15,5);
vodorovna1(12,18,10);
klavesa;
END.
úkol:
Vylepšete tento program! Je v něm obecně vyřešena pouze vodorovná čára. Modifikujte zde uvedené procedury tak, aby bylo funkční volání procedur hodnotou i pro svislou čáru a pro obě šikmé čáry!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat