pondělí 18. ledna 2010

Písmenka pomocí procedur

Následující program namaluje svislou a vodorovnou čáru i obě šikmé čáry pomocí pseudografiky.
Voláme v něm procedury. Je to zdánlivě zbytečné. Jde ovšem o přípravu volání procedury hodnotou.
Pak bude moci z našeho programu zmizet vždy jedna z dvojice procedur "svisla1" + "svisla2" atd.
Každou proceduru zkrátka zavoláme hodnotami určujícími, kde má čára začínat a kde má končit...
See U later:)



program pismenka;

uses crt;

var x:integer;

procedure vodorovna1;
begin
for x:=10 to 20 do
     begin
          gotoxy(x,10);
          writeln('*');
     end;
end;

procedure vodorovna2;
begin
for x:=10 to 20 do
     begin
          gotoxy(x,20);
          writeln('*');
     end;
end;

procedure svisla1;
begin
for x:=10 to 20 do
     begin
          gotoxy(10,x);
          writeln('*');
     end;
end;

procedure svisla2;
begin
for x:=10 to 20 do
     begin
          gotoxy(20,x);
          writeln('*');
     end;
end;

procedure sikma1;
begin
 for x:=10 to 20 do
     begin
          gotoxy(x,x);
          writeln('*');
     end;
end;

procedure sikma2;
begin
  for x:=10 to 20 do
     begin
          gotoxy(30-x,x);
          writeln('*');
     end;
end;

procedure klavesa;
begin
 repeat until keypressed;
 end;

BEGIN
   vodorovna1;
   vodorovna2;
   svisla1;
   svisla2;
   sikma1;
   sikma2;
   klavesa;
END.

Žádné komentáře:

Okomentovat