pondělí 12. října 2009

První program lépe a radostněji

Když první program spustíme, tak v pohodě zadáme dvě čísla, program porovná, které je větší, větší číslo vypíše, ale ve finále skončí a my z toho nic nemáme.
Je třeba, aby program po vypsání výsledku čekla na stisk klávesy a skončil až potom. To vyřešíme řádkem obsahující trik repeat until keypressed;


program VetsiCislo ( Input, Output );
uses crt; {nutné proto, aby fungoval příkaz "repeat until keypressed"}
var A, B : Integer;
begin
Write ( 'Urceni vetsiho cisla ' );
Write ( 'Zadejte dve cisla ' );
Read ( A, B );
if A > B then
Write ( 'vetsi je ', A )
else
Write ( 'vetsi je ', B );
repeat until keypressed;

end.

Upravte tento program tak, aby řešil situaci, kdy se zadají stejná čísla!
Pokud někdo zadá z klávesnice stejná čísla, program vypíše: "čísla jsou stejná!"

Žádné komentáře:

Okomentovat